AKCJA {start up} REAKTYWACJA!

{#1}

Prowadzisz biznes, ale po pewnym czasie efekty nie takie, energia siada, a Ty zastanawiasz się czy to był dobry pomysł?

Masz pomysł i działasz bo przecież wiesz co i jak chcesz robić, ale po pewnym czasie efekty nie takie, energia siada, a Ty zastanawiasz się czy to był dobry pomysł?

Może masz kilka pomysłów i one świetnie do siebie pasują i działasz i chcesz zrealizować wszystkie na raz, bo nie potrafisz z żadnego zrezygnować – i po pewnym czasie efekty nie takie, energia siada, a Ty zastanawiasz się czy to był dobry pomysł?

A jeśli nie masz własnego pomysłu i patrzysz co robią inni i zaczynasz ich naśladować i pewnym czasie efekty nie takie, energia siada, a Ty zastanawiasz się czy to był dobry pomysł?

 

Kilka scenariuszy – ten sam koniec. Jeśli jedna z tych sytuacji to Twój dzień jak co dzień, usiądź wygodnie i przeczytaj ten spis.

 

Gdy budujesz firmę od końca  – sytuację można uratować, naprawdę!

Dużo działasz, ale klienci nie przychodzą, dużo pracujesz, ale mało zarabiasz.Tak sie czujesz? Jesli tak, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twoja firma była BUDOWANA OD KOŃCA.  Jak odkręcić tą sytuację – działać tak, by klienci Cię zauważyli, pracować po to by Ci zaufali i finalnie zakupili Twoje produkty i usługi?

Jeśli wkładasz dużo energii w działania w sieci – masz stronę, piszesz bloga, działasz na social media, ale ludzie Cię nie widzą i do Ciebie nie przybywają, to frustrujące, prawda. Sama się o tym przekonałam. I dlatego postanowiłam opisać od początku do końca kroki jakie warto zrobić by mocno stanąć na nogi w biznesie.

Prawda o budowaniu firmy jest taka, że gdy wpadniesz na pomysł – to działasz. Drukujesz wizytówki, projektujesz ładne logo, tworzysz stronę www. Masz gotowy produkt czy usługę i jesteś gotowa/y na klientów. Działasz zakładasz fanpage na fb, instagram, zabawa się kręci. Mówisz wszystkim dookoła, że masz biznes – wpadają zanjomi, kupują, mówią, że dobre, ale gdy kończy się pierwszy krąg znajomości zaczyna wiać grozą. Gdzie są klienci? Gdzie pieniądze? Gdzie kawa i ciasteczka?

 

AKCJA {start up} REAKTYWACJA

czyli cykl artykułów, mówiących krok po kroku jak firmę budować od początku, a nie od końca

 

A gdy rozglądasz się za kolejnymi klientami i drążysz temat prowadzenia firmy, budowania marki i  zdajesz sobie sprawę, że brakuje Ci:

  • bazy na której budujesz biznes – masz logo i stronę, ale nie zastanawiasz się dlaczego to robisz i dla kogo jest produkt
  • treści, które będa ważne dla odbiorców
  • wiedzy, kim jest Twój klient
  • miejsc w sieci, w których będziesz się komunikować z odbiorcami czyli fanpage na fb, isntagram, blog, strona internetowa czy newsletter
  • świadomości, że odbiorcę Twoich treści trzeba przekonać by kupił, nie wystarczy, że na maxa obniżysz cenę, bo wtedy klient może stracić zaufanie do Ciebie i produktu – musisz wiedziec co go przekona.

 

Nad tymi sprawami trzeba pomysleć. Dodatkowo te działania pochłaniają dużo czasu i energii, ale nadal nie generują pieniędzy. Działasz dalej. Mówią, daj freebee – dajesz. Zrób wyzwanie – robisz. Nagraj live’y – nagrywasz. Robisz te wszystkie rzeczy, ale nadal niewiele się zmienia. Dlaczego? Prawda jest taka, że działasz BEZ PLANU, że brakuje STRATEGII, która sprawi, że Twoje działania będą przynosić efekty, że będziesz wiedział po co nagrywasz live, czemu służy to wyzwanie i najważniejsze jaką SPOŁECZNOŚĆ chcesz zbudować i ile czasu poświęcisz na to by LUDZIE CI ZAUFALI. Dopiero potem jest czas na SPRZEDAŻ i pieniądze.

Brzmi znajomo? Zanim się zniechęcisz lub poddasz i powiesz, że to nie dla Ciebie ten biznes, zatrzymaj się i przeczytaj dalej.

 

START UP {schedule}

Inni kręcą biznesy, Ty też dasz radę!

 

Mam system, który działa i chcę się nim z Tobą podzielić.  START UP {schedule} to biznesowy rozkład jazdy i jeśli zaczniesz działać zgodnie z nim, ogarniesz system, będziesz mieć satysfakcję z działania, osiągniesz biznesowe zen i zaczniesz zarabiać.

Jaki jest harmonogram? To 5 kroków – jeden po drugim.

  1. Baza marki.
  2. Strategia firmy.
  3. Komunikacja.
  4. Sprzedaż.
  5. Plan działania.

 

Pamiętaj, że najważniejsza w biznesie jest komunikacja. Rozmowa z samym sobą (!) i z klientem. Jeśli nie było czasu, by zrobić biznesowy rachunek sumienia i nadal nie wiesz jaki jest Twój konkretny cel, jakie masz zasoby do działania , kto jest Twoim klientem, gdzie go spotkasz, jak się z nim skomunikujesz i gdzie chcesz sprzedać swój pomysł – to najlepszy na świecie produkt pokryje kurz, pająki, zapomnienie, ponieważ działania wyrwane z kontekstu – nie działają. To co robisz ujęte w strategie ma szanse na sukces. I tu pytanie: Zaczynamy? Pewnie, że tak!

 

 

BAZA MARKI

Krok 1 – to:

  • wartości, które są dla Ciebie ważne i które chcesz komunikować klientom. Moje wartości to wolność i otwartość na świat, ludzi, kultury. A jakie są Twoje?
  • umiejętności podstawowe, które są podstawą Twojego biznesowego działania. Co przychodzi Ci łatwo, co jest Twoja mocną stroną i jak wykorzystasz to w prowadzeniu firmy. Zastanów się nad tym ;)
  • zasoby, które masz i potrzeby, które powinny być zrealizowane aby biznes się kręcił. Wiesz co jest Ci potrzebne?
  • cel, działania i zadania, które do niego dobrowadzą. Wiesz jakie są kolejne kroki by zbudować tzw. Lejek sprzedazowy?

Strona internetowa i media społecznościowe, które odpalasz na początku to tylko część systemu, który działa gdy się go rozumie i świadomie stosuje jego elementy.

 

 

 

STRATEGIA FIRMY

Krok 2 –  tu najważniejszy jest:

  • cel – jaki jest twój konkretny cel, do którego dążysz?
  • klient – kim jest, jaki ma problem i jaki komunikat do niego dotrze najlepiej
  • produkt – jaki problem klienta rozwiązuje?

 

 

KOMUNIKACJA

Krok 3 odpowiada za budowanie społeczności, przekonywanie do siebie ludzi, którzy gdy przyjdzie odpowiedni moment staną się Twoimi klientami. Tutaj jest sporo pracy nad:

  • treścią
  • social mediami
  • płatną reklamą – tak płatną! Większości z nas wydaje się na początku, że po odpaleniu strony www i fan page’a produkt zacznie się sprzedawać i rozczarowanie jest spore. Trzeba włożyć kasę, energię i wiedzę po to by potem wyciągnąć mamonę :)
  • livy’ami, postami, stroną www i wszystkimi aktualnie obowiązującymi bajerami, które budują komunikację z odbiorcami
  • stworzeniem ścieżki po której odbiorcy przejdą gładko i chętnie do oferty i staną się Twoimi klientami

 

 

SPRZEDAŻ

Krok 4 to moment gdy masz już swoich ludzi. Dajesz im regularnie dobre treści, oni Cię lubią i zaufali Twojej marce. Teraz jest czas by:

  • zbudować tzw. Lejek sprzedażowy i zacząć zbierać plony z dotychczasowej pracy
  • tworzyć dalej treści i nakręcać ruch na ścieżce by zdobywać nowych odbiorców

 

PLAN DZIAŁANIA

Krok 5 – to zadania, które CHCESZ wykonać aby baza, strategia, komunikacja i sprzedaż zaczęły razem tańczyć krakowiaka.

 

W ten sposób, ktok za krokiem budowałaś/łeś swoją markę i firmę? Od bazy po plan działania? Jeśli tak to dzisiaj zarabiasz i spędzasz miłe poranki przy kawie i planujesz następne działania i rozwój.

A jeśli nie, to znaczy, że nic straconego. I choć nie czujesz bazy, spokoju i pieniędzy w portfelu – to pomyśl, może warto zacząć dzisiaj budować firmę na nowo, na solidnej bazie, a nie na ładnym logo i stronie www.

 

 

Zaczyna się AKCJA {start up} REAKTYWACJA! :) :)

Dołącz do grupy na fb Twoja Marka Twoja Firma i uporządkuj to co trzeba.

Jutro na grupie pierwsze  zadanie i zapisy na bezpłatne konsultacje Twojego biznesu.

Pozdrawiam!

Mana